Decydując się na gadżety reklamowe, zawsze należy brać pod uwagę to, że muszą one zainteresować potencjalnych odbiorców reklamy. Dlatego właśnie, to jak one będą wyglądały i do czego będą służyły ma tutaj dość spore znaczenie. Najlepiej zatem wybierać takie produkty, które są funkcjonale i praktyczne. Dzięki temu zwiększa się szansę na to, że klient zainteresuje się gadżetem reklamowym, przyjmie go i będzie z niego korzystał. Dlatego właśnie o powodzeniu całej kampanii reklamowej decyduje się tak naprawdę jeszcze na etapie jej planowania. To właśnie w takiej chwili ustala się czy będą w niej brały udział gadżety reklamowe, a także jakie one będą. Nie należy zapominać o tym, że powierzchnia gadżetów powinna być na tyle duża, by bez problemu zmieściła się na nich informacja reklamowa, taka jak na przykład hasła reklamowe, logo reklamodawcy i tym podobne nadruki.Jeśli wybrana zostanie ceramika reklamowa, to mamy niemalże nieograniczane możliwości, jeśli chodzi o rodzaj, wygląd, a nawet kształt gadżetu reklamowego. Mimo to najlepiej, jeśli wybierze się standardowe elementy. Dzięki temu będzie pewność, że gadżet reklamowy będzie praktyczny, a co za tym idzie, że klienci się nim zainteresują. Dlatego właśnie w takim wypadku zdecydowanie najlepiej postawić na kubki, filiżanki czy miseczki wykonane z ceramiki.
Wydawać by się mogło, że w takiej postaci ceramika reklamowa jest zbyt często wykorzystywana. Nie trzeba jednak poszukiwać oryginalnych i udziwnionych kształtów, by się wyróżnić na tle pozostałych reklamodawców. W zupełności wystarczy zaprojektować oryginalną grafikę, która na gadżecie reklamowym zostanie nadrukowana. Tutaj mamy nieograniczane możliwości, każdy może tam nadrukować, co tylko chce. Najważniejsze jednak, by całość była interesująca wizualnie, a poza tym czytelna.
Wszystko to sprawi, że ceramika reklamowa odniesie sukces jako gadżet reklamowy. Nie należy jednak zapominać o tym, że wśród tej interesującej grafiki musi znaleźć się przynajmniej logo reklamodawcy. Dobrze, jeśli na kubku znajdzie się także informacja reklamowa jak, chociażby hasło promocyjne czy grafika z tym związana.